maandag 8 april 2013

Ze mogen weer naar buiten....





... en dan heb ik het niet over de koeien die overal in het land weer van het zonnetje mogen genieten... 

maar over onze violen....



Ze hebben de afgelopen weken in de garage overwinterd. Bij de eerste zonnestralen  natuurlijk gelijk violen gekocht, maar zoals jullie allemaal weten werd het daarna weer erg koud.... Ik heb ze toen maar naar de garage gesleept (inclusief een hele troep pissebedden)... maar nu mogen ze weer heerlijk naar buiten.....







Ik zag bovendien dat ondanks de kou, de bollen ook hun kopje boven de grond hebben gestoken. 


Ik hoop jullie binnenkort de foto's van al mijn blauw/paars bloeiende exemplaren te laten zien. Laat nu het lekkere weer maar komen!  

Met de paasdagen hebben we voor nu maar even afscheid genomen van de sneeuw.... Ondanks dat het heerlijk was om over de knisperende ' neusnee'  naar beneden te roetsjen, mag nu het lekkere weer echt komen. 





Fijne week

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk die viooltjes. Het blijven toch prachtige plantjes waar je een hele tijd plezier aan kunt beleven. En nu maar hopen dat ze niet weer naar binnen hoeven!
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er wel goed aan gedaan om de violen even naar binnen te halen. Mogelijk wordt het een heel lekker weekend wat temperatuur betreft, daar worden je violen vast blij van.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk de viooltjes. Heb je leuk gedaan in die maand. Ik vind de kleur zo mooi dat paars en wit. Ik heb ze ook buiten staan en ik geniet er elke dag van. Mijn winterviolen beginnen nu aardig in de bloem te komen. Gezellig is dat weer he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook witte viooltjes in een bak gezet, fleurt de boel weer lekker op! LIeve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de give away niet gewonnen hoor. Ik weet niet hoe ik hem aan de linker kant moet zetten. Onmacht he? hi hi. Maar lief dat je me feliciteerde hoor.
    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou jouw viooltjes zien er nog mooi uit! Die van mij had ik ok bij de eerste mooie lentedag gekocht maar die hebben wel te lijden gehad! Ze stonden onder de overkapping maar goed, ze trekken al bij. Nog even en dan hebben we echt lente! Fijne week! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je viooltjes staan prachtig in die mand. Heb hem ook, hihi! Je krijgt er idd wel een lading pissebedden bij. Maar heerlijk hé, we kunnen onze creativiteit weer buiten loslaten! Afgelopen weekend scheen het zonnetje zo goed, dat we de lente echt in onze bol hebben gekregen. We dartelen nét nog niet de wei rond...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd gezellig viooltjes! Ik heb ze ook staan maar ze vonden het te koud om weeldering te gaan bloeien....komt wel!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik kom ook even naar jouw violen kijken, leuk!!
    nu nog iets warmer, dan weet ik zeker dat ze ons gaan verrassen:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja, de viooltjes! Bij mij komen ze er binnenkort ook in, maar ik wacht even tot na de vorst.
    Ze staan al zo gezellig bij je. En het wordt warmer!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je viooltjes heel gezellig.
    Maar ...... die koe vind ik een plaatje ;-).

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De natuur doet zijn best....de voortekenen zijn er al.....
    Je foto's geven een heerlijk lentebeeld.....

    Om privacy redenen is de naam van mijn blog gewijzigd, als je me zoekt...
    http://whats-inaday.blogspot.nl
    Je vindt me dus niet meer op eefiesday.blogspot.nl

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vrolijke foto's, erg mooi die violen!! (en nu willen we geen vorst meer;).

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen